‏................
سمعت صوت زعيقهم و خرجت بسرعه
قلت : في ايه
محمد: انتي مقولتيش ليه انو خطيبك
انا:عشان متضايقش
نور: ميضيقش مين طب انا مالي
محمد: سلام ي شروق كل شيئ قسمه و نصيب
نور: داهيه تاخدك
اانا:حرام عليك سبني ف حالي بقي سبني اشوف نصيبي انا عاوزه اعيش
نور: (مسك دراعها و بيحضنها) مش هسيبك و انتي ليا و مش هسيب حياتنا تبوظ
انا: (شديته مم نحيتي و ضربته بالقلم) اطلع برا يلا
نور : حاضر .... انا اسف
انا:بررررا 💔 قفلت الباب و دخلت الحمام اتوضيت و خرجت عشان اصلي ركعتين لله و اشكره انها جت لحد كداااا و انا بصلي فضلت ساجده و انا بعيط يجي 10 دقايق كدا و عماله اكلم ربنا
يارب ماليش غيرك انا مكسوره و محتاجه دواء تعبت ريحني عشان ماليش غيرك
انا لوحدي و بخاااف جدا
يارب طمني
‏ و كلام كتير
‏ و عدي يجي شهرين لقيت مكالمه من نور بيقولي
انا دخلتي انهارده و شهد مش هلمسها لاني مبحبهاش. انا: لا يا نور هي ملهاش ذنب ...اديهاا حقها و ابسطها عاملها كمراتك و حبيبتك و صاحبتك عشان خاطري
نور: لا يا شروق مش هقدر صعب
مش قادر ااتخيل ................انا دلوقتي ف الفرح و بدمع و بترجاكي اتجوزك
انا: انا اسفه يا نورر مش هقدر اجرحها
ربنا يوفقك في حياتك
مع السلامه
و قفلت السكه و انا ميته عياط و عاوزه اصرخ .... فتحت النت لقيت صورهم و اد ايه هو مكسور. قفلت النت و انا مخنوقه و مقرره اني اعيش حياتي بقي و هشتغل عادي
عدي ‏3 شهور و لقيت حد بيرن جرس الباب
فتحت لقيت نور
نور: ازيكك يا شروق
انا: الحمدلله و انت
نور : الحمدلله ... مش هتقوليلي ادخل
انا: اتفضل بس سيب الباب مفتوح
نور: حاضر
انا مكسور اوي ي نورانا: ايه اللي حصل
نور: شهد
انا : مالها
نور: كنت مسافر اسبوع ف السعوديه عشان شغل رجعت اعملها مفاجاه لقيتها ع السرير مع واحد
كنت هقتلهم و هرتهم ضرب و كنت هبلغ البوليس يجرجرهم بس افتكرت ان هي بنت خالتي طلقتها و مشيت و غلطت اني سمعت كلام امي
انا : لا حول و لا قوة الا بالله اهدي بس استني اعملك لمون
نور:شروق
انا:نعم
نور: بحبك و عاوز اتجوزك غصب عن اي حد
انا:ابضحكه مكسوره) انت زي اخويا
نور: مش قادر احب غيرك
انا: معلش زي م انا اتداويت من الجرح مسيرك هترجع اقوي زي م قويت عليا
مش شماته انا اسفه بس اقصد اقلك
كما تدين تدان
نور : انا اسف
انا: الاسف ميعملش حاجه
انا خلاص ليا حياتي و استقليتنور: دا اخر كلام ( بكسرة)
انا : اه
ماشي يا شروق خالي بالك م نفسك
و مشي بعدها بيومين الباب بيخبط
مين
انا خاالتك ام نور
فتحت
انا اسفه يابنتي انا ظلمتك سامحيني
و انا عماله اعيط
ليه عملتي فينا كدا
انا اسفه يا بنتي
ابني ف المستشفي كان بيحاول يقطع شراايين ايديه و هو بين الحياه و الموت عمال يجيب سيرتك ابوس ايدك روحيله ابني بيحبك اوي و عايزك
انا الليي كنت غلطانه مش هو
قلتلها حاضر انا هلبس اهو و هاجي معاكي
فجاه حضنتني حسيت ان الحضن دا كنت محتجاه. . وصلت المستشفي مجرد م شفته قعدت اعيط و مسكت ايديه و عمالها اقوله انا جيت ❤️راح ضحك
و نطق
نور : عروستي انا فرحان انك معايا
انا:مش هسيبك
نور: بحبك
انا: بحبك
بعدها باسبوع اتجوزنا و دلوقتي عندنا طفل ه سميناها اميمة‏_____________
القصد من الروايه دي للبنات
ان اختيارك يبقي كويس و تكوني بعحبي راجل و شاريكي
شروق لولا الظروف اللي كانت فيها منغير اب و ام كان عندها قوة ايمان بربها
مش بنت تقطع شراينها عشان ولد و لا ولد يقطع شراايينه عشان بنت
اكتم الوجع و طلعه ف سجده هترتاح و ربك هيبتليك بفرحه ف النهايه ملهاش حدود و خليكي واثقه ان اللي خلق واحد زي نور قادر يحببك ف واحد احسن من نور
شروق لما محمد مشي و سبها صلت ركعتين شكر ان كويس ان الامور وصلت لخد كدا
و بالنسبه للرجاله و بقول رجاله
بلاش تيجي ع بنت طلاما انت بتحبها وواثق فيها و اقتنع ان الشرف دا باخلاقها مش ف جسمها و بلاش تسمع كلام مامتك ف حاجه مش صح خليك مستقل برأئيك و بلاش تيجي ع بنات الناس لان كما تدين تدان زي م حصل مع شهد مراته
و يارب اجعل حياتنا فرح و سعاد
القصه دي معظم اللي فيها حقيقه
عملتها قصه و نزلتها عشان نتعلم

اضغط هنا لمشاهدة القصة بالكامل
👇👇👇