ده شرف ليه حضرتك
طب ندخل قالت ادخل انت الاول وانا احصلك
وبالفغل دخل ولقيت ماما بتنده عليه
دخلت وكملنا المسرحيه ولكن دورى انتهى كنت اتابع نظرات احمد ليه
وانتهت الزياره ورات مامى فى عيونى ضحكه ورضى
وكله ذهب لغرفته
وصباح تانى يوم دخلت مامى غرفتى وسالتن ايه رايك
قولتلها فى ايه قالت فى وليد طبعا زى القمر
قولتلها اخوه رخم وهو مش مجمع اى حاجه تحس انه تافه بس انا شوفتك امبارح  كنتى قاعده مبسوطه وساكته واحنا بنتكلم وراضيه قالت كنت بسمعكم
بتسمعينا انتى شكلك مكنتيش واخده بالك من كلامنا
ليه هو حصل ايه امبارح
قالتلها دول عزمنا عندهم عشان نتعرف على بعض ونحدد ميعاد الخطبه
خطبه لالا خطوبه ايه مش موافقه
انتى مش اعترضتى قولنالك امبارح ايه رايك ياجنه الميعاد يناسبك نروح نزورهم لو كنتى معترضه كنتى قولتى لا هشوف وارد لكن انتى ولا رديتى واعتيرنا السكوت علامه الرضا
ايه اللى يتقول عليه ده انا مكنتش قاعده معهم انا كنت فين
ماما لسه قصادى عماله تتكلم قولتلها هو الميعاد امتى قالت الخميس اللى جاى
حاضر يا ماما من هنا للخميس يحلها ربنا
وسبت ماما ودخلت اخود شاور ولبست ونزلت
اروح مكتبه الجامعه محتاجه كم مرجع ضرورى
واتا هناك عماله افكر ازاى ما اخدتش بالى من كلامهم
هتصرف ازاى انا عايزه اللى يكون شريك حياتى يختارنى عشانى انا وتربيتى واخلاقى مش عشان بنت فلان
المبداء نفسه قاتلنى اخدت المراجع ومشيت طول الطريق مبطلتش تفكير
روحت البيت لقيت طلب صداقه جديد فتحت الفيس لقيته ده هو احمد ابن عمهم طب كويس انا اقبله واكلمه عشان يساعدنى
واول ما قبلته لقيته بيكلمنى
ازيك اخبارك ايه
تمام الحمدالله
انت اخبارك ايه
تمام
انت لسه عند ولاد عمك

اه همشى الجمعه
يعنى هتكون موجود يوم الخميس
اكيد ربنا يتمم بخير
ليه هو فى ايه
وليد هيلبسك خاتم الخطبه ويعلنوا خطبتكم لبعض
ويحددوا الميعاد
ايه الكلام اللى بسمعوا منك ده
اسف مكنتش اعرف انك مش عارفه
انتى مش مبسوطه
بصراحه انا مش موافقه على المبداء
بس انتى كنتى ساكته وقاعده مبتسمه للكلام

انا معرفش ايه اللى حصل ده ممكن اطلب منك طلب
اتفضلى
عايزاك تساعدنى كرهوا فيه اعمل اى حاجه فكر معايه ازاى ده ميحصلش
لازم تواجههى مشكلتلك وانتى اللى ترفضى
ممكن سؤال
اتفضل
وليد ليه مش عجبك اى بنت تتمناه
بص  هقولك ... مش عارفه اشرحلك مش هتفهمنى
بالعكس انا فهمك كويس جدا وحاسس بيكى اوى
عشان كدا خرجت وراكى التراس
مش عارفه اقولك ايه
عايزه تقولى ايه
عايزه اشوفك واكلمك محتاجه اتكلم مع حد يفهمنى
وانا سعيد جدا ان انا الحد ده
الساعه سبعه مساء يناسبك
لا دلوقتى لو مش وراك حاجه
اوك حاضر فين
مش عارفه بس اى مكان
روحتى البرج قبل كدا
برج ايه
يرج القاهره
تصدق ولا مره
خلاص نتقابل هناك
وتم المقابله واحد اكن اعرفه من سنين بتكلم معه من غير كسوف ولا خجل محستش بالوقت معه طلعت فوق اعلا قمه فى البرج وفضل يشرحلى ويفرجنى القاهره بلدنا شكلها جميل اوووى وحلوه اووى
الدنيا مره واحده لقتها جميله معرفش ليه
اتكلمنا فى حاجات كتير ونسيت اصلا كنت جايه ليه
فضلنا نضحك ونزلت من البرج اتمشيت على كورنيش النيل اكلت ترمس وشربت حمص شام اول مره اعمل كدا ايه اللى بعمله ده نسيت نفسى ومركزى ومركز بابا مش افتكرتهم غير وانا داخله باب المنزل
لقيت نفسى بفكر فى احمد والوقت اللى قضيته معه
كنت فرحانه جدا محبتش افتكر وليد ولا افكر فى يوم الخميس
صباح اليوم التالى
اول ما صحيت مسكت موبيلى

تابعون باقي القصة  واضغط هنااااا👇👇👇👇