الجزء الثاني من قصة غرفة حماتي
لقيت صوباع طالع من الحيطه بعدها دخل ولقيت حاجه زي مفتاح عمال يحفر بيه عشان يوسع الفتحة كل ده شيفاه وانا مسبهله ومخضوضه وبعدها لقيت الفتحه وسعت وراحت الايد راميه مفتاح قلبي كان بيدق جامد ساعتها مش عارفه ايه ده ؟!!
قربت من المفتاح اللي وقع على سريري وخدته وقومت بكشاف الموبايل منوره جوه الفتحه دي لقيت حاجه بتتحرك جوه لحد ما شوفت منظر خلاني صرخت جامد ورميت المخدة مكان الفتحة ولقيت احمد جوزي طالع من غرفة حماتي بسرعه وجالي قالي في ايه ؟!!
بصلي لقى وشي احمر وبتنفس جامد .. جه قالي مالك ؟! قعدت افكر شويه قبل ما اتكلم واحكيله قولتله انا شوفت كابوس .. قعد يطبطب عليا وجابلي كوبايه مياه وقالي معلش انا مضطر اروح لامي اقعد معاها النهارده قولتله ماشي بعدها سبني ودخل تاني
وانا قاعده على طرف السرير خايفه اشيل المخدة واشوف الست اللي شوفتها جوه كان منظرها مرعب وشها متبهدل ومتجرح وشعرها منكوش وحالتها تصعب على الكافر وتحت عينيها سواد رهيب .. انا لسه مش مستوعبه ايه ده اللي موجود في بيتي .. ومين الست المرعبه اللي قاعده في غرفة حماتي دي وازاي احمد بيدخل الغرفه وفي واحده تانيه ؟!
وازاي اصلا واحده عايشه معانا في شقتي معرفش هي مين ؟ فضلت طول الليل نايمه بعيد عن الحيطه ونايمه في الطرف اللي اقدر منه انزل من السرير بسرعه فضلت كده لحد الصبح ونمت .. صحيت تاني يوم حماتي بتصحيني بغشوميه وبتقولي اصحي بقى بقينا في الضهر .... عشان تلحقي تعملي غدا قبل ما احمد يرجع
قومت بسرعه وانا دماغي مصدعه وما نمتش كويس وحاسه اني مرهقه ذهنيا وجسديا عملت غدا بسرعه وحماتي كانت قاعده في الصاله وجريت على اوضتي وانا مقرره اعرف في ايه ؟ قفلت باب الاوضه بتاعتي بالمفتاح وبعدها طلعت عالسرير سمعت صوت خروشه قلبي اتقبض تاني لحد ما جمدت قلبي وشيلت المخده
لقيت الست دي ماسكه مفتاح تاني بتوسع بيه الفتحة .. بصيتلها وقولتلها انتي مين ؟ فضلت بصالي شويه وبعدها دمعة نزلت من عينها وقالتلي انا لبنى مرات احمد الاولى ؟!
قولتلها مراته ازاي وقاعده بتعملي ايه في اوضه حماتي ؟ قالتلي انا محبوسه ومش عارفه اهرب بقى لي أربع شهور .. قولتلها هما حابسينك هنا ليه اصلا .. قالتلي عشان كنت عايزة اتطلق بعد ما عرفت ان ..... سمعت صوت باب الشقه بيقفل عرفت ان احمد جه قومت مغطيه الفتحه بالمخدات وعملت نفسي نايمه
دخل عليا احمد قالي انتي لسه نايمه ولا ايه ؟ قولتله لا صحيت من بدري وعملت غدا بس حاسه اني تعبانه شويه من امبارح .. ماردش ودخل الحمام واتغدينا واحمد نام معايه اليوم ده وكان بيحاول يقرب مني وانا ببعد لحد ما راح في النوم وانا عماله افكر في الجنان اللي عمال يحصل من امبارح ومستنيه بكره بفارغ الصبر
تاني يوم صحيت واحمد بيلبس ونازل اول ما نزل طلعت الصاله لقيت حماتي قاعده عملت الفطار وفطرنا وحماتي نزلت بعد ما قفلت باب الغرفه .. انتهزت الفرصه ورجعت على الاوضه وشيلت المخدات مالقتهاش فضلت انده يالبني لحد ما لقيتها ظهرت من تحت كانت نايمه على الارض تقريبا برغم اننا الصبح بس المكان عندها ضلمة كحل
قالتلي انا نفسي اشم هوا نضيف فتحت الشباك وجيبت المروحه على الفتحه عشان تدخلها هوا لقيتها مبسوطه وقالتلي بقولك ايه ما تيجي تقعدي معايه .. قولتلها هما حبسوكي ليه الاول قالتلي تعالي اقعدي معايه .. قولتلها حماتي قافله الباب بالمفتاح قالتلي المفتاح اللي ادتهولك امبارح ده مفتاح الغرفه
قلبي هنا اتنفض معرفش ليه وجسمي كله نمل كنت سامعه صوت دقات قلبي .. المفتاح فين انا شيلته في الدرج عندي دورت عليه وجبته .. وبعدها قولتلها ادخلك دلوقتي .. قالتلي تعالي .. انا كنت خايفه جدا وخصوصا ان حماتي ترجع في اي وقت هي ساعات بتطول بره بالساعات وساعات ترجع على طول
قولت خلاص انا هأمن نفسي واقفل الترباس واهي لو سالت قفلتيه ليه هقولها كنت بنضف وخوفت تخشي تتزحلقي فقفلته عشان اعرف لما تيجي وانبهك ان الارضيه مبلوله وقومت جايبه مياه بصبون ورمياها على ارضيه الصاله والطرقه وجبت المساحه عشان عندنا الارض سيراميك وقومت قافله الترباس
مسكت المفتاح وقلبي بيدق وقفت قدام غرفتها .. وقومت مدخله المفتاح وبلف لقيته بيفتح فعلا فتحت وحطيت ايدي على الاكره وهي بترتعش بعدها افتكرت اجيب الموبايل بتاعي روحت جيبته ورجعت وقومت فاتحه الاكره وانا حاسه ببروده الحديد بتجري في اطراف صوابعي من الخوف
دخلت شميت ريحة قذره جدا ولعت النور .. لقيت اقذر منظر ممكن تشوفوا في حياتك .. لقيت كميه عضم متعلقه في اكياس قماش ورسومات كتير وارقام على الحيطان واكتشفت ان غرفتها كبيره وفيها سرير يشيل اتنين بالعافيه ..وكميه عضم متعلقه وفي تلاجه صغيره روحتلها بفتحها لقيت اكياس فيها دم قومت قافلها بسرعه عضم في كل حته وفي فحم وسكاكين وكتب كتير ورقها اصفر ومتخيطه .. وخرز واحجار غريبه والحيطان بقت بني على اصفر من القذاره قلبي مقبوض بشكل غير طبيعي والشباك مقفول وعليه ورق كرتون قديم عشان يمنع نور الشمس تخش
ولقيت في الحيطه اللي لازقه في غرفتي حاجه مش دولاب لقيت في ثلاث غرف حديد جنب بعض حاجه مريبه كل باب منهم من جوه مساحته تقريبا متر في متر .. روحت على اخر باب جنب الحيطه بتاعتي قولت اكيد لبنى هنا .. قولتلها لبنى انتي هنا قالتلي ايوه الباب ده ما بيفتحش من جوه بيفتح من بره بس لسه هحط ايدي عالاكره
لقيتها بتقولي يلا بسرعه افتحيلي ..عايزة اخرج قلبي خاف اكتر هي محبوسه وانا لو فتحتلها ممكن .. فجأة لقيت الجرس بيرن والباب بيخبط جامد لقيت جسمي بينتفض جريت وقفلت النور وبعدها قفلت الباب مش فاكره قافله تكه واحده ولا تكتين تقريبا كانو اتنين وبعدها جريت وشمرت هدومي وقومت فتاحه الترباس وخدت المساحه ومدتلها ايدي وقولتلها هاتي ايدك عشان ما تتزحلقيش
مسكت ايدي وباين عليا اني متوترة وبترعش قالتلي انتي قافله الترباس ليه قولتلها عشان خوفت تتزحلقي لما ترجعي فقولت اقفله عشان ترني الجرس واجي انبهك .. قالتلي ماشي دخلت المطبخ تشرب ميه عشان راجع الظهر في الحر وانا ماشيه في الطرقه وبمسح لقيت المفتاح اللي لبنى ادتهولي انا نسيته في الباب بتاع غرفه حماتي قلبي كان هيقف جريت بسرعه و خدت المفتاح في ايدي وبصيت لقيت حماتي لسه طالعه من المطبخ
دخلت اوضتي وشيلت المفتاح في الدرج لقيت فتحه الحيطه مكشوفه رميت المخدات عليها انا مش هعمل كده تاني انا حاسه اني بخاطر بحاجه كبيره جدا .. حماتي قعدت في الصاله وانا كملت تنضيف ومسح ومشفت الارضيه
وبعدها دخلت غرفتي وقفلتها بالمفتاح وكلمت لبنى قالتلي مافتحتليش ليه حرام عليكي قولتلها حماتي رجعت فجأة كان لازم اخرج بسرعه .. قولتلها حبسوكي ليه قالتلي عشان في يوم حماتي نسيت مفتاح غرفتها وانا دخلتها ورجعت لقتني في غرفتها .. عيني برقت وفضلت اعيط لاول مره من الخوف قالتلي الست دي بتعمل اعمال سوحر اسود ومطلوبه في المحكمه وهي ضاربه بطاقه وعايشه بعيد عن الناس بقى لها كتير
انا عرفت كل ده لما قلبت في الورق بتاعها وقولتلها احمد لما بيبات عندك في الغرفه بيعمل ايه ؟
لقيت باب الغرفه بتاعتي حد بيحاول يفتحه قولت ثواني بغير لقيت احمد بيقولي افتحي .. غطيت الفتحه وجريت فتحت الباب احمد اول ما بص في وشي قالي مالك ؟ وترني اكتر


تابعون باقي القصة  واضغط هنااااا👇👇👇👇